7 Reacties op 1963 – HTM de Buitenlijnen

  1. E. Sleeboom 7 september 2013 at 12:14 #

    Dit mooie filmpje is niet uit 1957. Op grond van allerlei details in het straatbeeld kan het alleen maar gemaakt zijn in de zomer van 1963. Het moet zijn tussen 1 april 1963 (eerste 1200-en op lijn 12) en 19 oktober 1963 (laatste Limburgers op lijn I). Er is heel veel op te zien, niet alleen de dierbare buitenlijners, maar ook allerlei oude automodellen, PCC`s waaronder de 1002 en een glimmende nieuwe 1200 op lijn 12, een toerbus van de Gelderse Tramwegen, WSM-bussen waaronder een Scania uit de serie 3200, een agent die de verkeerslichten bedient in het huisje bij de Herenstraat, het ophalen van aanhangwagens bij `s-Gravenmade…

  2. R,Rijff 10 september 2013 at 15:35 #

    Interessante opmerking, ik dacht zelf ook al dat de ‘nieuwe’ trams later dan 1957 werden ingevoerd… U bent wel heel specifiek met 20 oktober 1963, kunt u zeggen wat uw reden is voor het geven van deze datum?

  3. Rochus Zuurmond 11 september 2013 at 15:11 #

    Aan R,Rijff,

    Zie voor reactie:
    http://www.htmfoto.net/algemeen/tonen2.php?pagina=1302200958

  4. J. van der Dussen 16 september 2013 at 16:06 #

    Het is duidelijk dat dit filmpje niet van 1957 kan zijn, aangezien we er een Renault 4 in zien (gebouwd vanaf 1961) en een Opel Kadett en een Renault 8 (beide gebouwd vanaf 1962). 1957 is dus onmogelijk. Aan de hand van de grote wegopbreking aan de Rijswijkseweg zal men de datum nader kunnen bepalen: zo’n weg breekt men niet ieder jaar opnieuw open…

  5. Jan de Swart 20 juni 2014 at 22:15 #

    Als wij bij; vanuit Zeist; onze familie in Den Haag op bezoek gingen, stapten wij altijd op het station van Voorburg uit de trein om vervolgens op een motorrijtuig van de serie 81 – 90 te stappen die ons verder bracht tot aan de Draaistraat omdat mijn oma in de Spilstraat woonde.
    Bij mijn oma zocht ik altijd een plekje bij het raam zodat ik de mooie trams kon bewonderen.
    De trams van de NBM naar Utrecht en Arnhem waren helaas in mei 1949 van het toneel verdwenen terwijl ik uit 1952 kom.
    Als ik bij mijn tante logeerde; die in de Drebbelstraat woonde; gingen mijn neven en ik de gehele dag bedrag van 30 cent stap .
    Wij stapten dan meestal op de bus van lijn 18 in op de van Musschenbroekstraat of op de Rijswijkseweg en de Draaistraat in de tram en vervolgens waren wij de gehele dag onder de pannen.
    Ik vind het schitterend dat er drie motorrijtuigen en een aanhangrijtuig rijvaardig zijn en dat deze van tijd tot tijd hun rondjes mogen maken.

  6. c. campagne 7 maart 2017 at 17:49 #

    Het grootste deel van de opnamen is inderdaad uit 1963. Toch zijn er enkele opnamen uit 1961, zoals de reconstructie van de Rijswijkseweg, Verder is motorwagen 60 nog te zien, die in november 1961 naar remise Wassenaar werd gebracht voor sloop. Uit 1962 opnamen met o.a. de vers geschilderde Limburger 90. Ook een deel van de Limburgse aanhangwagens 132-139 nog met dakreclame voor Hees & Co, die in 1962 werd verwijderd. Aanhangwagen 140 is in Delft te zien. De 140 werd in februari 1963 buiten dienst gesteld.
    Doetinchem,7-3-2017.

  7. c. campagne 10 maart 2017 at 21:54 #

    Een correctie mbt. de dakreclames van Hees&Co, deze waren op de 132-138 aangebracht.
    Doetinchem, 10-3-2017

Geef een reactie

*

code

 

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.